اذا لم تكن الحياة حزينة لما خلقنا ونحن نبكى فلا تحزن اذا تغير لون السماء
أو أنك أحببت من لا يعرف الوفاء
بل أحزن اذا بكيت يوما على من لا يستحق البكاء
لكن اذا كنت وحيدا فلا تشعر بالحزن
فالقمر رغم وحدتة فهو أجمل ما فى السماء

29 سبتمبر 2010

حـــــــــــب لا يستحـــــــــق

جرحـــــى
رغم الجرح اللى فيا
أنا أقوى من زمان

ودموعى اللى ف عنيه
مش حزن ع اللى كان

أنا ببكى عشان أفوق من حلم أخدنى فوق جرحك
صحانى منه قبل فوات الآوان

أخلاصـــى
وحيات اخلاصى ليك
يالى جارحنى بأيداك

أنا هنسى كل حاجه بتفكر قلبى بيك

صمتـــــى
وأعلم أن صمتى
لا يعنى النسيان

فالأرض صامته وفى جوفها بركان
وأنى سأكتفى بالصمت حتى لا تفيض من نبعها الأحزان
أصمت
ولا أنسى

أن الصمت قوة الأنسان

ولكن لماذا؟
لماذا أكتب وأنا أعلم
أن العذاب
أنك تكتب
لمن لا يقرأ لك

وأن تنتظر من لا يأتى اليك
وأن تحب من لا يشعر بك
وأن تحتاج
من لا يحتاج لك

وأن
تحب بصدق
وتخلص بصدق
لحب لا يستحق



تنويــــــــــه
أعلم يامن ضيعت حبك الحقيقى مثل ما فعلت أنا
أنك هالك لا محاله
وسوف تعانى مثل ما عانيت أنا
من أشخاص غداره لا تستحق

وقلوب كدابه لا تحب
وحب لا يستحق




محمــــد التركــــى

هناك 53 تعليقًا:

جوجو يقول...

السلام عليكم
اخبار ايه؟
كلماتك حلوة بس مؤثرة كالعادة
المهم كما تدين تدان والنسيان نعمة كبيرة من عند ربنا واكيد هتنسى بس هى مسألة وقت
تحياتى

محمد التركى يقول...

جوجو
-**-**-
نورتينى ياقمر
لالالالالا
انتى مش واخده بالك
ديه حد ولا يستاهل اساسآ
ديه ولا حاجه حد نكره كده ياعنى

أنسى ايه أنا مش فاكرها أساسآ
هههههههههههه

لكن اللى ميتنسيش هو الحب الحقيقى
اللى لو عشت عمرى كله ولا اعوض ظفره
ربنا يسعدها
حبى الاول والاخير أقصد مش الزباله اللى كتبت البوست ده ليها

شرفتى ياقمر
ودايمآ بتسعدنى زيارتك وكلامك الجميل

تحياتى لقلبك الطيب

حلمى البعيد يقول...

وأن تحب من لا يشعر بك
وأن تحتاج
من لا يحتاج لك
وأن
تحب بصدق
وتخلص بصدق
لحب لا يستحق

ــــــــــ

النسيان أشد عذاب ممكن نعاقب به
لإنه ألم شديد وكلما فكر الإنسان أن ينسي
تذكر مايستحق أن يٌنسي .. فينزف الجرح مره أخرى
ولكن ...
الله موجود وهو القادر على أن يداوينا
كلماتك هذه ليست كما قلت عنها
إنها جميله جدااا
وحقيقيه وجايه عالجرح يتألمه أه
لكن العقل بيداويه

ـــــــــــ
وحاجه بحسها أوى اليومين دول
لما نحب حد المفروض ما نحبهوش أوى
لإن معظم الأشخاص دول بيتخلوا عن اللى بيحبهم بجد
وعشان النسيان يكون سهل شويه

ربنا يسعدك
ويداوى جراح قلبك
وقلبي وقلب كل مجروح
ومن ذاق الجرح لإنسان مره يذوقها مثله كى يعرف معنى ما فعله

تحياتى
ربنا يسعدك

Tears يقول...

كله ده....طيب ليه نترك نفسنا نصل للمرحلة دى

كان فيه اغنية بتقول اللى ينساك انساه و اللى يهواك اهواه

ان كان هناك من لا يستحق مشاعر صادقة و نقية فالاولى بك انت تحافظ على تلك المشاعر لمن يستحقها لا ان تتركها تهلك و تستهلك و تعذب


دمت بخير

من كل بستان زهرة يقول...

معلش يا سيدي تألم حتى تتعلم
كيف تختار المره القادمه من تحب

وأتمنى ان تمسح تلك المخلوق الخائن من قلبك وعقلك

أسعدك الله

mrmr يقول...

يااااااااااه
احساس صعب انك تحب شخص لا يستحق
لكن ربنا نعمه كتيره
ومن ضمن النعم دى نعمه النسيان
ربنا ينعم عليك بيها

كلمات جميله قدرت بيها تجسد الجرح العميق الذى سببه لك حبك الذى لا يستحق

ربنا يسعد قلبك ويملئه بحب يستحق قلبك المحب

محمد التركى يقول...

الجميله مونى
(حلمى البعيد)
_**-**-**-**_

نورتى ياقمر
والله ياجماعه انا مش زعلان
هى حد ميستهلش اساسا
وانا مش فاكرها علشان انساها
بس لما بفتكر اللى حبتها حبى الاول والاخير مش ديه طبعا
بتقطع من جوايا علشان انا خسرتها بأيدى
فده بقى جزاتى
انى اقابل ناس متستهلش
بس هى ديه الحكايه
قولت اكتب واحرق دمها شويه بس
هههههههههههههههههههه

انا والله مش عجبنى كلامى ده
واتفهمت غلط اه

ياله مش مهم
وربنا يكرمك يامونى وتطلعى من اللى انتى فيه بسرعه يارب
ويداوى جرحك
انتى حد جميل جدآ ومحترم جدآ
وربنا هيعوضك خير
انتى وانا بأذن الله

تورتى مملكتى ياأجمل اميره على عرش التدوين

محمد التركى يقول...

الواقعيه جدآ
تيريز
****

أنتى بقى بتعجبينى فى واقعيتك
أنتى عندك حق انا غلطان وعمال اخبط فى الحيط
بس عارفه ليه
علشان مش لاقى حد يحبنى واحبه زى ماكنت بحب

بس انا خلاص فقت مش هضيع وقت فى تجارب فشله مع ناس متستحقش

عارفه الاغنيه طبعآ
جميله
ههههههههههه

وهاخد بنصحتك ححافظ على مشاعرى ومش ههلكها

نورتى مملكتى ياقمر التدوين

محمد التركى يقول...

نورتى
ياأجمل زهره
*--**--**-*

والله الواحد أفتكر انه اتعلم كفايه
بس الظاهر انه لا
اللى يعيش ياما يشوف ويتعلم

بس انا الحمد لله اللى جرحنى انى انخدعت بس مش اكتر
ازاى مفهمتش شخصيتها من الاول

بس مش مهم
ديه حد ولا يسوى

انا سعيد بتعليق ورأيك
تحياتى لأجمل زهر على البلوجر

محمد التركى يقول...

الجميله مرمر
**_**_**_**

نورتينى بجد والله
أنا كنت مستنى تعليق
بصى انا فعلا اللى زعلنى انى اتخدعت بس مش اكتر
لانى خلاص خت على الجراح
لانى جرحت اعز الناس لقلبى
فلازم اشرب من نفس الكاس

تحياتى لقلبك الطيب ياقمر

الحب الجميل يقول...

جاية اسلم بس يا محمد
أعذرنى مش قادرة اعلق حاليا
النوم كبسسسسسسسسسسسس
هعلق بكرا بعد كوباية الشاااااى
على رواقه كدا
بس عايزة اقولك حاجه
مشاعر الحب مش رخيصه... بمعنى مينفعش نوهبها لاى حد إلا لمن يستحق
يلا تصبح على خير

محمد التركى يقول...

الحب الجميل
**.**.**.**

أذا وصفتك بوصف مش هيكفينى ميت تعليق
بجد أجدع وأطيب وأخلص مدونه على البلوجر كله

نورتينى
أنتى أساسا التعليق المنتظر
بس لسه بكره بقى بعد كبايه الشاى التمام
هههههههههه

هقولك على حاجه والله ابدا مش بوزع مشاعر او مش بوهبها لحد
بس ان نفسى احب
مش عارف
انا كنت لسه محبتهاش والله
بس لقيت منها مشاعر كتير قوى
وبسرعه
مكنتش فاهم
وفجأه فهمت
فحمدت ربنا وبعدت
بس لقيت نفسى متغاظ قولت لزم اكتب حاجه
ياعنى انفجر
وبعدين انا اسا مش بالع الموضوع كله ولا البوست كمان
ههههههههه

المهم انك نورتينى جدآ
ومستنى رأيك بجد
ومش لزم تدخلى علشان حاجه طمنينى عليكى بس ياستى

بجد نورتى مملكتى ياأجمل ملكه على تاج أجمل حب

Noha Saleh يقول...

ممكن الانسان يتجرح من ناس كتير
لكن فى ناس بيكون مش منتظر منهم الجرح وبيكون جرحهم صعب اوى عليه
وصعب انه ينسى جرحهم ليه بسهولة
لكن لو قدر ينسى الجرح سهل عليه اوى انه ينسى الانسان اللى جرحه
بوست حلو اوى كالعادة

رشا يقول...

السلام عليكم
اول مرة بدخل مدونتك على مااعتقد
ربنا هيعوضك احسن واحسن
ده هو حال الحب
والي منجرش محبش
الحب جرح وانت انجرحت
فحبيت
وربنا يوفقك
(عسى ان تكرهوا شيئا وهو خيرا لكم).
ممكن ان تقبلني صديقة دائمة في مدونتك.
سلامي.

miroooo يقول...

فعلا كل ما ادخل هنا تتقلب عليا المواجع عندى احساس انه بيتكلم زيك دلوقتى اكيد طبعا مش هيلاقى زيى هههههه
نفسى بجد يقرا كل البوستات فى مدونتك يمكن يحس اى نعم ان مش حبه الاول بس هو حبى الاول واللى عمرى ما هنساه حتى لو كان لايستحق بس الصراحه هو يستحق لكن الظروف ضدنا
بجد البوست اثر فيا اوى تحفه بجد
والانسانه اللى مش تستحق حبك قلها شكرا والسلام عليكم
بجد اتمنى انى اتعرف عليك اكتر من كده
دمت بكل خير

جايدا العزيزي يقول...

الله يااخ محمد

يسلم احساسك

خاطرة تستحق التقيم

وعلى فكرة اشكرك لان مدونتى تروقك

ومبقاش فيه حجه ياعم انا هاخد اللنك

علشان اتابع باستمرار

بس لو فيه متابعين افضل

تحياتى

الحب الجميل يقول...

انا جيييييت
صباح الخير يا محمد
تعليقى ليك يارب يكون صح
مش هتعرف تحب يا محمد دلوقتى وبالأخص فى الوقت الحاضر؟؟؟
عارف ليه ؟؟؟
عشان حبك الحقيقى لسا جواك ومسيطر عليك ومش هتشوف حاليا غيرة لغاية ما صفحة الذكريات الجميله تنطوى وتبقى ذكرى من اجمل ذكريات عمرك ويعدى عليها ايام او شهور او سنين وتكون جواك فى كل لحظه
وهتفضل تقارن بين حب عمرك واى حب جديد
وهتوهم نفسك انك بتحب لكن مش هيكون حب
انت بتحاول تنسى حبك اللى معشش فى قلبك
وتحب لمجرد النسيان
دا مش حب
دا هروب من حب لاخر
ويعالم
يعلم الله جايز تقابل حب جديد ينسيك كل وجع الايام
ربنا يسعدك يا محمد
لما اشوفك بقا فى التجمع نبقه نكمل كلام
يارب تكون فهمتنى

ساسو يقول...

احساسك يفوق الخيال
كلماتك ساحره في معانيها

احساس صعب جدا لما نلخص ونحب شخص وهو ميستاهلش حبنا واخلاصنا وتضحيتنا علشانه
اللي ميقدرش معني الاخلاص
وميعرفش يصون حبيبه
يبقي مش بيحب
ويبقي البعد عنه اجمل وسيله

والجرح لما بيجي من اقرب الناس بيوجع اوي
وخصوصا لما بنقي مش متوقعين انهم يقسوا علينا

اللي ينساك انساه واقسي عليه
واشطبه من حياتك

ربنا يفرح قلبك يا محمد
ويحميك من كل شر
والفرح يبقالك طول العمر

Ms Venus يقول...

حمد لله على السلامة يا محمد

كنت غايب فترة كبيرة ومعلش انت رجعت كنت انا مش هنا

كلماتك جميلة رغم الالم بين سطورها

بس اكيد حالة وهتعدى

مهما كانت

الحزن زى ما بيقولوا دايما هو الحاجة الوحيدة اللى بتتولد كبيرة وبتصغر


يارب دايما تكون بخير

محمد التركى يقول...

نهى صلاح
*-*-*-*

أنا بشكرك جدآ على كلامك الجميل
وبكون سشعيد لما بتزورينى
وبكون أسعد برأيك وتعليقاتك الجميله

وأنتى عندك حق
بس المره ديه أنا مش فارقه معايه
بس اللى زعلنى انى انخدعت بس
كنت هتجنن ليه وازاى
فحبيت اكتب بدل ما اطق
ههههههههههههه
بس والله
لكن الحب ياااااه على الحب
لا يمكن الواحد يزهق منه
بس يكون من ناس تستاهل

أنا سعيد جدآ بمتابعتك ليا
ربنا يديم الود والصداقه الجميله مابينا

تحياتى لشخصك الطيب

محمد التركى يقول...

رشا
****

أنا سعيد بزيارتك وتشريفك ليا فى مملكتى الضغيره

وأكيد طبعآ ليا الشرف أنك تكونى صديقه دائمه للمدونه
وهكون سعيد بتشريفك ومتابعتك ليا

بس حابب أقولك حاجه
على فكره الحب مش جرح
احنا اللى بأيدينا نخليه
نــــــــــــــــــــار
وممكن بأيدينا نخليه
جنـــــــــــــــــــــه
بس عمر الحب ماكن جرح
الحب اه من الحب
أنا جربته وعشت فرحه وأستمتعت بكل ساعه فيه
مع أجمل حب فى حياتى

بس بع ما خسرتع\ه
بقيت زى الطور اللى مش بيفرق بين الالوان
عمال اخبط يمين وشمال
بس ده مش حب
انا عارف انه مش حب
بس بضحك على نفسى

أنا سعيد جدآ بمرورك
ومستنى زيارتك على طــــــول

تحياتى لكرم أخلاقك

محمد التركى يقول...

قمرايه التدوين
مــــــــــــــــيرو
-**-_-**-_-**-_-**-

وحشتينى جدآآ
ياستى مش لوحدك والله
ما أنتى كمان بتقلبى عليا المواجع بكلامك وبستاتك الرائعه
وأخرها نزار قبانى
يالهووووووى

والله أنا مش عارف كتبت البوست ده ليه وأنا مش فارقه معايا الموضوع
لأنى مش بنسى حبى الوحيد
الأول والأخير
حتى ولو كنت خسرته بس مش بنساه

فكرتينى ليه بس
المهم انا سعيد جدآ بصداقتك الغاليه عندى جدآآآ
وأنا عملت بنصحتك قبل ما اشوفها
قولتلها شكرآ ياكدابه
ههههههههههههه

متغبيش عليا

تحياتى لقلبك الطيب
وبهديكى ورده حمراء من أجمل بستان الحب

محمد التركى يقول...

أختى العزيزه
جايدا
*****

أنا سعيد جدآ بزيارتك وتشريفك ليا
ولمملكتى الصغيره
وأنا سعيد أكتر برأيك فى كلامى

وفعلآ مدونتك من المدونات المميزه الى بحب جدآ اتابعها

وأنا سعيد بالتواصل مابينا بأذن الله

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

الحــب الجميـل
***_**_*_***
بصراحه مش بلاقى وصف أوصفك بيه
لأنى مهما قولت ومهما وصف مش هديلك ثلث حقك

أنا والله بجد سعيد جدى أنى أعرف شخصيه محترمه ومبهره وخلوقه زيك

نرجع للتعليق
ياصباح الورد والياسمين والفل
بس معلش بقى صباح متأخر أصلى لسه جاى من الشغل

يـــااااااااااااااااااااااه
يـــااااااااااااااااااااااه
كنت منتظر الكلام ده والله
محدش قدر يفهم ده خالص غيرك
بجد والله فعلا فعلا ده حالى
أنا مش قادر أنسى
تعبان بجد من كتر التفكير
بقارن بين حبى الوحيد وبين اى حد اقابله
وطبعآ حبى يكسب
بفكر فى كل لحظه عشتها معاها
كل ضحكه من شفايفها سمعتها ودخلت قلبى
كل دمعه من عنيها حرقت قلبى
كل حاجه فيها
مش قادر انساها

أنتى فعلا
فهمتينى وبجد قدرتى تخلينى أخد بالى من شئ واضح قدام عينى
بس كنت بخمض عينى عنه
اه واه والف اه

أنا بجد محتاج أبعد عن أى حد يحاول انه يحبنى
لانى فعلا زى ماقلتى مش مهيأ دلوقتى خالص
أنى أرتبط او احب
انتى صح
وكلامك كله صح
ربنا يارب مايحرمنى منك ولا من نصايحك ولا من كلامك الجميل
متتخيليش أنا سعيد قد ايه بتعليقك
بجد حسيت انى فعلا محتاج افكر اكتر

يارب يبارك فيكى وفى اسرتك الجميله يااااارب

تحياتى لأجمل قلب وحب فى الدنيا
أهديكى بستان ورد من أجمل حدائق العالم

محمد التركى يقول...

ساسو
*-**-*
أزيك ياقمر

أنا سعيد جدآ برأيك وكلامك الجميل
ونصايحك اللى دايمآ بحتاج ليها

فعلا انتى عندك حق
اللى ينساك انساه

بس والله الموضوع ده مش فاكره خلاص
يادوبك كتب البوست كنت نسيت
هههههههههههه

اصله مش حب على رأى الحب الجميل
ده محاوله للنسيان
بس للأسف فشلت
والحمد لله انها فشلت
لحسن كنت هنفجر والله

ربنا يبارك فيكى يارب
ومتشكر على الدعوات الجميله اللى طالعه من أجمل قلب

ربنا يكرمك وأسمع عنك خبر جميل عن قريب
ويجعل ايامك كلها سعد وفرح
ويبعد عنك الحزن
يــــــــــــــــــارب

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

فينـــــــــوس
***___***___***

والله وحشتينى جدآآآآ
ووحشنى تعليقاتك وكلامك الجميل
يارب تكونى بخير
الغيبه طولت قوى يافينوس
ياريت ترجعى لينا بقى وبسرعه
وتتحفينا بموضوعاتك
وكلامك الجميل

أنا سعيد جدآ بزيارتك ليا بجد سعيد
ويارب يسعد أيامك
ويالريت تعيدى التفكير تانى
وتيجى اللقاء التدوينى ياريت
علشان نتشرف بيكى وبمعرفتك

ربنا يبارك فيكى يارب

تحياتى لأجمل قلب وأحلى فينوس على البلوجر

السُـلطانة يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..

أحيانا من نحبه لا يستحق .. لكن الحب نفسه يستحق!!

سلمت الأنامل

محمد التركى يقول...

السلطانه

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
نورتى مملكتى المتواضعه

كلام جميل
وعندك حق الحب يستحق
بس يمكن فهمتى العنوان والموضوع غلط
أنا اقصد الشخصيه اللى ادتها حاجه متستحقهاش
وهو الحب
حب لا يستحق
لكن الحب نفسه
مفيش اجمل منه
بس مع حد يستاهله
ربنا يوعدنا تانى
ياارب

تحياتى لقلبك الطيب

هيفاء يقول...

صمتـــــى
وأعلم أن صمتى
لا يعنى النسيان
فالأرض صامته وفى جوفها بركان
وأنى سأكتفى بالصمت حتى لا تفيض من نبعها الأحزان
أصمت
ولا أنسى
أن الصمت قوة الأنسان
:
:
سأكتفي بهذه الكلمات المعبرة عن كل التدوينة
معبره جداًاعجبتني
موفق ان شاءالله

محمد التركى يقول...

الصديقه العزيزه
هيفاء

نورتى مملكتى المتواضعه
وأنا سعيد جدآ أن التدوينه عجبتك
مع أنها والله مكتوبه علشان حد مايستهلش
بس ياله بقى نصبها

نورتينى ياهيفاء
وربنا يديم التواصل مابينا
تحياتى لقلبك الطيب

sweet angel يقول...

اسلوبك جميل

الحب الحقيقي مش بيتنسي
واللي يفرط في حبه يستاهل اللي يجراله
وكمان اللي يختار غلط يستاهل ويشرب

محمد التركى يقول...

sweet angel

أولآ أنا بشكرك على المجامله الرقيقه
ثانيآ نورتينى وأتشرفت بزيارتك
ثالثآ عجبنى أوى أسلوبك انتى
اسلوب اللوم واللى بيشيل اربه مخرومه بتخر على دماغه
هههههههههه
حلوه الطريقه ديه
بس أسمحيلى بقى أحلى تعليقك لانع عجبنى جدآآ

اسلوبك جميل

الحب الحقيقي مش بيتنسي
واللي يفرط في حبه يستاهل اللي يجراله
وكمان اللي يختار غلط يستاهل ويشرب

فعلآ الحب الحقيقى عمره مايتنسى ولو بمرور ملاين السنين لو ربنا اراد اننا نعيش

اللى بقى بيفرط فى حبه الحقيقى
أنتى صح بس أنا مفرطتش فيه انا كنت قصير النظر مع اول مشكله كبيره حقيقه سلمت أنا وهى
وعلى فكره للعلم حبى الحقيقى مش هو اللى كتبت البوست ده ليه
ده لوحده ولا حاجه متستهلش اساسا
وفعلا أنا من بعد حبى الحقيقى وانا عمال اخبط وأختار غلط
بس علشان انسى ومش قادر

بشكرك على تعلقك اللى قلب عليا الذكريات المؤلمه فى سطرين

تحياتى ليكى

قهوة بالفانيليا - شيماء علي يقول...

أهم حاجة انك أدركت انه لا يستحق ..
ستتألم قليلاً لكنك ستصير بخير.. :)
لاتقلق

علاء المصرى كل يوم يقول...

مرحبا أخى محمد التركى

صاحب الأحساس العالى تعكس خواطرك مراحل تغير كثيرة أرجو من الله أن تكون بخير تعود أن تكون أقوى من أى رياح
ولا تنحنى لها

كلماتك مؤثرة وقوية

دام قلمك

تحياتى لك

mena يقول...

محمد....

اولا ازيك يا ربتكون بخير

ثانيا اسفه انى رديت متاخر بس والله

كنت مسافره

ثالثا توبيك ولا اروع كلمات مؤثرة انت

تستاهل كل خير يا محمد اللى باعك بيعو

وببلاش وتندمش ف يوم عليه بكرة هيرجع

والدموع ف عنيه ربنا يوفقك ويسعد ايامك

richardCatheart يقول...

كلامك جميل والله

بس ان كنت ضيعت حبك الحقيقى فادى غلطه ولكل غلط عقاب عقابك انك قبلت الغدر وناس غيرك مابتعرفش الحب

خلاص بقى العقاب بيخلص ولازم نطوى صفحات الماضى ماننسهوش اه علشان نتعلم منه لكن مانفضلش نعاقب نفسنا عليه طول العمر ربنا الكريم بيسامح وبيدى فرص كتير
خد فرصه وشوف الحب بروح جديده وقع واتعلم لغايه ماتثبت وتاخد قرار حقيقى

ليس فقيرا من يحب يقول...

انا جايه اصبح واقولك مبسوطه جدا انى شوفتك يا عم محمد وبجد شخصيه طيبه ومحترمه
وتدخل القلب علطول
يارب يسعد ايامك ونتجمع دايما فى الافراح

يمين فى يمين يقول...

انا هووووووووووووووووووووووووووووووو


وحشنى اوى ياتركى

واية الكلمات الجامدة دى


بجد

ببعت تحية جامدة اوى لصديقى التركى وبقولك الى ينساك انساة

خواطري مع الحياة يقول...

السلام عليكم
ازيك يامحمد عسى ان تكون بخير
ممكن تشرفني بمدونتي هكون مبسوطة
رشا
سلامي.

حنان الشافعي يقول...

سلخير ياللي اسمك ايه انت

miroooo يقول...

الاغنيه جامده جدااااااااا
تسلم

ألوان يقول...

كرامتك أهم بكتير من قلبك الجريح
حتى لو قلبك نزف وغطى الكون كله

أوعى تعيش على ذكرى انسان فرط فيك بدون سبب

ففي الحب لاتفرط فيمن يشتريك ولا تشتري من باعك

محمد التركى يقول...

شيمو
*****
نورتينى
ومتشكر على القهوه الجامده ديه

انا سعيد جدا بزيارتك الاوله ليه
واكيد هيكون هناك تواصل

سامحونى ياجماعه على التأخير فى الرد معلش الشغل وللقاء التدوينى كنت مشغول

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

علاء المصرى
**-*-*-*-**

حبيب قلبى وحشتنى كتير ياعلاء

أنا ببقى سعيد لما بشوف تعليقك بجد والله ياعلاء

ربنا يخليك يالول متقلش انا الحمد لله
لسه بتعلم


دمت بألف خير ياجميل
تحياتى لشخصك المحترم

محمد التركى يقول...

صدقتى العزيزه

منه
****

ياستى ولا يهمك على التأخير أحنا اخوات
انا ببقى سعيد جدا بمتابعتك ليا بجد
انتى من الشخصيات المحترمه

شرفتينى ياقمر

بهديك باقه ورد جميله لقلبك

محمد التركى يقول...

قلب القطه
_**_**_**_

ياهلا ياهلا بالقمر
منوره ماضى صنع حب بجد
انا سعيد جدا بتشريفك ليه ياقطه
ربنا يبارك فيكى يارب
وكنت سعيد جدا انى شوفتك انتى ومحمد راجل محترم بجد
ربنا يخليكم لبعض

تحياتى لقلب القطه وقلب الاسد اوعى تنسى

محمد التركى يقول...

ليس فقير من يحب
*_*_*_*_*_*_*

رونى والله انت اللى شخصيه روعه فى الجمال
قمه فى الزوق والادب والاخلاق
أنا سعيد جدا انى اتعرفت على شخصيه مثلك

ويارب اسمع عنك سمع خير على طووووول

بهديكى اجمل ورده من أجمل بستان لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

الباشا أخيرآ ظهر
يمين فى يمين


وحشنى ياباشا
والله العظيم
حمدله على سلامتك يارب على طول كده وتنتظم وتبدع وتبهرنا زى عادتك

انا سعيد جدا بمرورك الطيب
ياحبيب قلبى

تحياتى لقلبك الجميل

محمد التركى يقول...

خواطري مع الحياة

يامرحبا بأخواتنا اليمنين
أنا سعيد جدآ بمرورك الطيب
وبشكرك على كلاماتك الجميله

وأنشاء الله هزورك وهيكون هناك تواصل بأذن الله

تحياتى لأجمل ورده من أعلى جبل فى اليمن

محمد التركى يقول...

مسا الخير عليكى يااختى انتى
يالى اسمك حنان الشافعى
هههههههههههههههه

خفه دم شربات والله
ازايك ياحنونه
عامله ايه
منورانى والله

انا سعيد جدا انى اتعرفت على شخصيه جميله زايك ياقمر انتى

باقه ورد حمراء لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

ميرو
*_*

عجبتك
أنا بحب محمد فؤاد
وكمان ماشيه جدا جدا مع البوست
ههههههههه
منه لله بقى
ههههههههه

نورتينى ياقمر اسكندريه

بهديكى كل الورد الجميل بكل الوانه

محمد التركى يقول...

ألوان

نورتى مملكتى الصغيره

بشكرك جدا على الكلام الجميل ده
عجبنى قوى الجمله اللى انتى قولتيها
ففي الحب لاتفرط فيمن يشتريك ولا تشتري من باعك

جميل جدا جدا جدا


تسلميلى ياقمر
وأكيد هزورك ويكون فيه تواصل مابينا بأذن الله

تحياتى لشخصك الطيب

mahmoud zizo يقول...

صبح يا تركى ان كان لايستحق فلا يستحق ذكره مع الشكر