اذا لم تكن الحياة حزينة لما خلقنا ونحن نبكى فلا تحزن اذا تغير لون السماء
أو أنك أحببت من لا يعرف الوفاء
بل أحزن اذا بكيت يوما على من لا يستحق البكاء
لكن اذا كنت وحيدا فلا تشعر بالحزن
فالقمر رغم وحدتة فهو أجمل ما فى السماء

08 ديسمبر 2010

كلام عن حـــــــــــــــــواء

لقد قالت الاسطورة الهندية عن المرأة

.. عندما أراد الله أن يخلق المرأة .. أخذ من القمر أستدارة وجهه ..
.. ومن النجوم لمعانها .. ومن الزهور شذاها وألوانها ..
.. ومن الأغصان رقتها .. ومن الأوراق خفتها ..
.. ومن العصفور زقزقته .. ومن الحرباء تلونها ..
.. ومن الحيه حكمتها .. ومن الثعلب مكره ..
ومن العقرب لدغته .. ومن الزمن غدره ..
ومزج كل هذه الأشياء وخلق منها المرأة وأهداها للرجل


ولقد قال عنها حكماء مصر العظام

.. قلب المرأة كزهره اللوتس تتفتح عندما يسكنها الحب..
.. المرأة كالبيت جمال وجهته لا تكفى وليس معناه أن داخله مريح ..
.. امرأة بلا ثقافه كسفينه بغير مرشد تسير على غير هدى كما يسوقها الريح أو يحركها التيار ..
.. المرأة أعقل من الرجل لأنها تعرف أقل وتفهم أكثر ..
.. المرأة الجميله ليست دائمآ طيبه ولكن المرأة الطيبه دائمآ جميله ..

ومن الأقوال عن المرأة

" أعظم أهانه تلحقها امرأة برجل قولها أنها تزوجت منه شفقه عليه لا حبآ فيه "
( جبران خليل جبران )

" قبل الزواج تعرف المرأه كل الأجابات الصحيحة وبعد الزواج تحفظ المرأة كل الأسئله "
(برنارد شو )

" امرأتان طيبتان فى العالم احداهما ماتت والأخرى مفقودة "
( لابولين )


" المرأة تحيا لتسعد بالحب والرجل يحب ليسعد بالحياة "
(جان جاك روسو )

" المرأة شعر الخالق والرجل نثره "
( نابليون )

" عندما تبكى المرأة تتحطم مقاومة الرجل "
( شكسبير )

" أروع ابتسامة وراء الغيوم هى الابتسامه التى تشق طريقها بين دموع المرأة "
( اللورد بايرون )

" أى أمرأة تستطيع أن تخدع الرجل أذا شاءت اذا كان الرجل متيمآ بحبها "
( أجاثا كريستى )


" مهما كانت الحياة صعبه مع المرأة فهى أصعب بدونها "
( محمــــد التركــــــى )



مع تحياتى
محمـــد التركـــى

‏هناك 59 تعليقًا:

Tears يقول...

ومن الحرباء تلونها ..
.. ومن الحيه حكمتها .. ومن الثعلب مكره ..
ومن العقرب لدغته .. ومن الزمن غدره


مش عارفه البوست كده ذم و لا مدح فى المرأه

و كمان بسجل اعتراضى على حكاية ربنا مزج كل ده و قدمها للرجل؟

ايه قدمها دى هى خروف...هى انسان مثله لا تقل عنه...هى نصف المجتمع و بتربى النصف الاخر


حمدلله على سلامتك :)

لـــولا وزهـــراء يقول...

محمد

اولا حمد لله على السلامه
ثانيا اوعى تفكر تغيب عن المدونه لانه مهما كانت الظروف اكيد بتلاقى جزء منك هنا مع اصحابك وكتاباتك

ثانيا الصوره عجبتنى العنوان كمان ام الكلام فهمو من اجمل ما قيل عن المراه الاسطوره الهنديه كثيرا ما كنت اتوقف امامها وافكر هل بصحيح ان المراه تحمل كل هذا ولكن كان على الدوام يتوقفنى جمله تقول ان تهز العالم بيد فانها تهز المهد باليد الاخرى يعنى حتى لو المراه كانت بتتحكم فى العالم بايد واحده فهى تلاعب وليدها وتحمل الحنان فى داخلها

فى مثل فرنسى بيقول الشيطان يقنع رجل فى عشر ساعات ام المراه فهى تخدع عشرة رجال فى ساعه ياترى الكلام ده وحش او حلو ههههههههههههه

يارب على طول منور يا ابن بلادى الطيب
ربنا يحفظك ويحقق كل احلامك ياااااااااارب


زهراء

محمد التركى يقول...

Tears
**-**

يااااااااه وحشنى والله تعليقاتكم الجميله
وردى عليها

ياعنى انتى ياست تيرز سبتى الكلام الحلو كله اللى كتبته ومسكتى فى الوحس
والله انتى حكايه
هههههه

معلش ياستى نأسف على قدمها دى
والله ما انا اللى قلت وبرخم من كده هغير المقوله علشان خاطر عيونك
ونقول
أهداها للرجل
حلوة الصيغه دى
حلوة

ياستى هى المجتمع كله هى امى واختى وحببتى وزوجتى وسبب قرحى وسبب همى وسبب جنونى وسبب نجاحى كل الصفات والمميزات والعيوب
كله مع بعض
المرأه مزيج متنوع
ولاه انتى مش معايا فى الكلام ده

انا قولت بوست كده خفيف ارجع بيه
نورتى ووحشتينى والله

تحياتى

محمد التركى يقول...

لـــولا وزهـــراء
***-***-***-***

وحشتينــــــــــــى يازهراء
يابنت بلدى ياجدعه
ووحشنى كلامك جداااا والله

أنا قولت أرجع بكلام خفيف على قلوبكم
بلاش النكد والهم

ياعنى ختى بالك من الاسطوره الهنديه ومختيش بالك من الواد التركى وهو بيقول
" مهما كانت الحياة صعبه مع المرأة فهى أصعب بدونها "
ايه رايك
ماشى
هههههههههه

انا سعيد جدا أنى رجعت
بشكرك على كلامك الجميل يااجمل زهراء

تحياتى

حلمى البعيد يقول...

أنا زعلانـــــــــــــه منك
ومش هعلق



بس كـــــــــــــده

محمد التركى يقول...

حلمى البعيد

ليه بس كده
وأنا مقدرش أبدآ على زعلك
قوليلى زعلتى من أيه
من البوست
ولا تزعلى أمسحه خالص
أنتى أهم

علقى تانى بس وقوليلى زعلانه من ايه

بجد نورتينى حتى ولو دخلتى وسبتى التعليق فاضى
برضو منوره

تحياتى

عاشقه الرومانسيه يقول...

المراه كالجيتار لا تعطى اعذب الالحان الا لمن يجيد العزف عليها

miroooo يقول...

ايه الحاجات الجميله دى؟
والله كده كتير انت مش عارف انا عامله ازاى وانا كنت بقرا الكلام ده
هابقى اقولك بعدين حاسه انى فخورة انى هابقى امراه ان شاء الله ههههه
اعرف جيدا انك تقدر المراه الصراحه يا بختها اللى هتفوز بيك
بس كويس انك جمعت كل هذه الكلمات التى تتحدث عن المراه بكل ما فيها من ميزات وعيوب
عجبتنى جدا جملتك والله عشت وشفتك شاعر اد الدنيا هههههه
ربنا يحميك يارب

تحياتى لقلبك الطيب

miroooo يقول...

بجد حرااااااام عليك
ايه الاغنيه الغم دى بعد الكلام ده
والله اغنيه بتخلينى اعيط
يلا كل واحد منه لله هههههههه
امتى بقى هنرجع زى الاول

يمين فى يمين يقول...

اية ياعم ادم

بنتكلم دلوقتى على حواء

مابلاش سياسة ياتركى

هههههههههههه

ماشى ياصحبى

بجد ياتركى انت فنان او احساسك فنان

مقدرش اقول غير انى بحبك ياتركى وموضوعك جميل



ودى واحترامى الى صديقى الجميل

هبة فاروق يقول...

اولا المدونة جميلة جدا فى تصميمها ومريحة جدا بجد مش عايزة اخرج منها
وثانيا ضحكت جدا على تعليقك على صور اخواتك بجد انت دمك خفيف
ثالثا عجبنى البوست بالرغم من انة معظمة ذم فى المرأة
وان شاء الله اقرا بقيت المواضيع
شكرا لك وان شاء الله متابعة معاك

حلمى البعيد يقول...

هو التوبك جميل برغم إن فيه أقوال أنا معترضه معاها
......
المرأه شئ جميل جدا .. تفكيرها صائب إذا حكمت قلبها وعقلها معا
قلبها كبير وهذه نعمه من عند الله .. لكى تحب بإخلاص وتكون على قدر الحنان المطلوب منها
ولكنها من الممكن أن تتحول لبركان ولكن الطرف الأخر هو من يجبرها على ذلك

.....
إنما زعلانه دي بقي ليا حق فيها
أولا القرار اللى إنت قولته في المدونه من فتره خلانى أحس إن خلاص عالم التدوين قرب ينتهى
ثانيا
‘نك رجعت عن القرار دهومسألتش عن مدونتى
بس خلاص صافي وممفيش حاجه
منور عالمنا الجميل

الحب الجميل يقول...

حمد لله على سلامتك يا تركى
بركه انك بخير
نورت البلوجر
رائعه المقولات بس عندى اعتراض زى تيريز
والقول الاخير للاستاذ التركى ...
جميل جداااا
ههههههههه
نورت
تحياتى

خواطري مع الحياة يقول...

السلام عليكم
اخبارك ياحمودي
يارب تكون بالف خير
بص اسم الدلع ده مااقولة لحد غير اخويا الصغير اسمه محمد على الرغم انه كبير بس انا اخته الكبير بدلعه لسه بنظري صغير
وانت تاني واحد ادلعة بالاسم ده
يعني انت اخويا الكبير
الحمدلله على السلامة
اعمل ايه اعمل ايه؟؟؟؟؟؟؟؟
ازغرط ولا ايه
من فرحتي بروجوع اخويا الكبير مش عارفة اعمله ايه
بس رجعت بموضوع روعة جدا
خلتني بجد افتخر اني امرأه ورجع الامل يندب فيا
بعد ماخلاص حسيت اني لسه بامرأه
والله خلتني اغتر بكلامك
وعجبني اكثر
"امرأتان طيبتان في العالم احدهما ماتت والاخرى مفقوده"
في دي عنده حق لابولين
مفيش امراه طيبة الا قليل ونادرة الوجود
"عندما تبكي المراه تتحطم مقاومة الرجل"
والاجمل مقوله الاخ محمد التركي
انا سمعت عليه من قبل بس فين مش عارفة
هفتكر واقولك فين سمعت عنه
ههههههههه
"مهما كانت الحياة صعبه مع المراه فهي اصعب بدونها"
ربنا يوفقك ويسعدك ويارب ماترجع تفكر بانك تسيب المدونة
تقبل مروري
سلامي ليك اخي.

Ms Venus يقول...

اولا يا محمد حمدلله على السلامة

وبلاش غياب تانى مفهوم ؟

والا هتتاخد مخالفة ههههههههههه


وبعدين البوست جميل طبعا مع اعتراضى على شوية حاجات فيه لكن هعديها بس علشان انت لسه راجع من الاجازة ههههههههههههه :)


وهقولك كلمة واحدة بس

الحياه بكاملها = أنثى :)


تحية ليك

جايدا العزيزي يقول...

ههههههههههههه

انا مع الاسطورة الهنديه

واول كلام الحكماء

اما الباقى ما اعرفش حاجه عنه يامحمد

جبته منين

ههههههههههههههه


تسلم يا محمد

وبجد سعيده لرجوعك اخى

الف حمدالله على السلامه

تحياتى

محمد التركى يقول...

دودو عاشقه الرومانسيه
***-***-*****-***-***

نسيت ياجماعه اضيف ليكم قول الآديبه الشابه دودو
المراه كالجيتار لا تعطى اعذب الالحان الا لمن يجيد العزف عليها

ههههههههههههه

طبعآ عندك حق أكيد هو احنا الرجاله نقدر نعيش من غير لحن المرأة ياغرابى

وحشتينى يادودتى

ونورتى يابنت بلدى

تحياتى

محمد التركى يقول...

**miroooo**
***أميرتى***

أطيب قلبى وسط كل القلوب
أنا شامم فى كلامك بصيص من التريقه على الاقوال بتاعت العظماء
أنتى حره دول هنود وعظماء مصريين
ياعنى أنتى مش قدهم
هههههههههه

أنا بجد سعيد جدا ان البوست عجبك وسعيد أكتر بكلامك وفرحان قوووى انى رجعت التدوين من تانى
أنتى كان ليكى فضل كبير فى الموضوع ده
لينا كلام تانى مع بعضينا بس بعدين
هههههههه

مستحلفالى انا عارفك

نورتى يااجمل وأطيب وأرق أميره

تحياتى

محمد التركى يقول...

**miroooo**
***أميرتى***

ايه يابت مالك ما انتى كنتى كويسه دلوقتى
ههههههههه
أنا حاسس ان الاغنيه حلوه ولا هى جت على الوجيعه
صح جات على الجرح يااختى
ههههههههههه

والله يااميرة قلبى نفسى نفسى ارجع زى الاول

ادعيلى

محمد التركى يقول...

يمين فى يمين
*******

حماده حبيب قلبى
ههههههههههه
سياسه مين ياواد
ههههههه
دول أغلبيه وأحنا أقليه يابن الحلال
هيقطعونا
هههههههههه

والله انت وحشنى جدا وانته اللى حبيب قلبى ياحماده
نورت ياعسل

تحياتى

محمد التركى يقول...

هبه فاروق
**-**-**

أختى العزيزه
أنا سعيد جدآ جدآ أن المدونه عجبتك ونالت رضاكى
وأحب أقولك أن مدونتك أجمل بكتيييير
بجد وأنا سعيد جدا بتعليقك وأسعد بالمتابعه

نورتى مملكتى المتواضعه ياهبه

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

حلمى البعيد
**-**-**-**

لالالا والله العظيم مااقدر ابدآ على زعلك منى
وبعدين أنا خلاص رجعت فى القرار العبيط ده
وقولت لالا ابعد عن اغلى الناس

وبعدين أنا لما رجعت نزلت بوست على طول وأنتى ختينى على مشمى على طول
ههههههههههههه
بس أنا سعيد جدا بتعليقك وسعيد أكتر أنك مش زعلانه خلاص
وياستى خلاص أنا بقى قاعدلك أنتى ومدونتك مش هسيبك
هههههههههه
هتزهقى منى جداااا

نورتى يااجمل قلب

تحياتى

ليس فقيرا من يحب يقول...

حربايه وعقرب وتلعب وغدر

انت خاين وعميل

احنا دا احنا نسمه

هههههههههههه عندى اعتراض على شويه جزئيات على اعتبار انى قولتلك قبل كده اننا نسمه

ههههه وحشتنى مدونتك والله ومعلش مقصرة معاك يارب تكون بالف خير وفى وسطنا دايما

محمد التركى يقول...

الحـــب الجميـــل
***_***_***_***

أجمل وأطيب وأرق حب فى الدنيا
والله العظيم وحشانى جدا ووحشنى تعليقاتك وكلامك وبستفتك فيا هههههههههه

أنتى دايمآ وقفالى فى اى قرار غلط بخده
انتى اكتر من اخت والله
ربنا يديم الحب والود والمعروف

أيه رايك فى ماقولتى مش أجمل واحده فيهم والنبى
هههههههههه

علشان تعرفو قمتى

نورتينى يااجمل حب

تحياتى

محمد التركى يقول...

خواطري مع الحياة
***-***-***-***

رشروشتى
ربنا يخليكى ليا يارب
طيب والله العظيم والله العظيم
مش هتصدقى اللى هقولهولك
انتى كمان أسمك على أسم أختى الصغيره وبدلعها بنفس الدلع برضو
ههههههههههه
صدفه حلوه
أنا سعيد جدا انك بتعتبرينى اخوكى
وأنا كمان بعتبرك اختى وبحبك جدا جدا

وأنا سعيد قوى بتعليقك وببقى مستنيه بفارغ الصبر

أيه رايك فى ماقولتى مش اجمل والنبى
ههههههههههههه

نورتى ياأرق رشروشه فى الدنيا

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

Ms Venus
*********

أجمل فينوس فى الدنيا
والله وحشانى جدا ووحشنى كلامك

الله يسلم قلبك ياقمر
هههههههههههه
ايوه كده عديلى ها
ياعنى سبتى المدح كله ومسكتى فى كام حاجه كده
انتو اه منكم انتو
لزم كل مدح مدح
هههههههههههه

أنا بقى هقولك جمله واحده
" مهما كانت الحياة صعبه مع المرأة فهى أصعب بدونها "

ومش هقول اكتر من كده

نورتى ياارق فينوس

تحياتى

محمد التركى يقول...

جايدا العزيزي
**************

جودى أنتى وحشانى جدا
وأنا سعيد جدا انى رجعت التدوين تانى وهستمتع بكلامك من تانى

الله يسلم قلبك يارب
ياعنى انتى مع الكلام الحلو اما الباقى نووووو
صح
ههههههههههههههههه
ماشى وانا موافق
وده علشان خاطر عيون جودى وبس
هههههههههههه

أنا سعيد جدآ بتعلقك والله ياجايدا

تحياتى لشخصك المحترم

محمد التركى يقول...

ليس فقيرا من يحب
***-***-***-***

ميييييييين
حمدله على سلامتك
انتى كنتى فييين وحشتينى والله
نسمه اه نسمه قووووى
هههههههههههههههه
لالا أنتى نسمه بجد أنا أشهد والكحك يشفعلك
هههههههههه

أنتى بجد من الناس اللى من أول نظره فى عنيهم تحسى كده انهم
نســـــــــمه
ههههههههههههه

أنا عميل وخاين
اااااااه انا عميل
ههههههههههه

والله ضحكتينى وانا لسه جاى من السفر وتعبان
ههههههههه

نورتى يااجمل رونى فى الدنيا
بدلعك اه ياعنى مش عميل
هههههههه

تحياتى

حـــــ الــجــنــة ـــــور يقول...

سلام عليكم

لا تعليق قدام البوست ده

وراء كل رجل عظيم إمرأة

بقول كل سنة وانت طيب ودمت بخير لا ينقطع

حلم يقول...

كلمتك الاخيرة محت كل التعابير المستفزة التي وردت في الاقوال السابقة
كلمات جميلة ومنتقاة بعناية
بارك الله فيك اخي

ساسو يقول...

محمد
وحشتني مدونتك كتير
ووحشني كلامك
كلامك رقيق جدا يا باشا
تسلم ايديك

افروديت يقول...

بوست جميل ومختلف
ولو انه فيه تجاوزات كتيرفي حق المرأة
وأسمح لي أن أقول مقولتي هذه

"المرأة مخلوق ملائكي ساحر يحوله الرجل الي بركان غضب ثائر"

حمدالله علي سلامتك

محمد التركى يقول...

حـــــ الــجــنــة ـــــور
****______________****

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

طبعآ وراء كل رجل عظيم أمرأه أعظم منه

لا أختلاف هو فى حد قالك انى مختلف على الكلام ده
البوست ده بيبين حاجات كتيير قوى
حتى أسم البوست يبين
كلام عن حواء
الكلام بيبقى فيه المدح والزم
الحلو والوحش
المميزات والعيوب
كله كله
ولا انتو كده يابنات حواء عايزين الحلو وبس
هههههههههه

نورتينى يااجمل بنات حواء

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

حلــــــم
*********

نورتينى
أنا سعيد جدآ بمرورك الاول على مملكتى المتواضعه

وسعيد أكتر ان كلامى عجبك
بس دى حقيقه الحياه متنفعش من غيركم
ملهاش طعم
ولا لون
ولا ريحه
من غير حواء
ياعنى والنبى تنفع الحياه ازاى من غير نكد
هههههههههه

لا بهرج طبعا ربنا يخليكم لينا ويقدرنا عليكم
ههههه

نورتينى جدا جدا جدا

تحياتى

محمد التركى يقول...

ساســــــــو
***_***_***

والله انتى اللى وحشتينى قوووى يااجمل ساسو
أخبارك ايه
يارب تكونى بخير يابنت بلدى الغاليه

شفتى كلامى عن حواء علشان تعرفى بس
وعدى الجمايل
هههههههههه

أنا سعيد جدا بمرورك وتعليقك
وسعيد جدا انى رجعت من تانى بجد
رجعت ليكم اجمل واحلى ناس

تسلميلى يااجمل ساسو

تحياتى للشاعره الكبيره

محمد التركى يقول...

افروديــــــت
**************

وسع وسع ياجدع للفنانه اللى وحشانى جداااااا
ههههههه

قولى يافنانه

ياجماعه أنا نسيت اقول مقوله الفنانه الشابه افروديت

"المرأة مخلوق ملائكي ساحر يحوله الرجل الي بركان غضب ثائر"

والنبى يافنانه والنبى
المرأه مخلوق ملائكى ساااااااحر
ياخرابى
وكمان كمـــــــــان الرجل هو اللى بيحولها لبركان ثائر
ماشى هعديها هعديها
ههههههههههه

تسلمى ياقمر كلامك اجمل من كلامى بكتيييير بجد
تحياتى لقلب رقيق جداااا

غير معرف يقول...

وحشتنى جدآآآ

حمدله على سلامتك

طبعآ أنا عارفه أنك بتموت فى حواء ومن كتر حبك فيها بتقول فيها مافى الخمر

طول عمرك فنان
وحساس

نفسى أقولك وحشتنى


وحشتنى

Samakafelmo7eet يقول...

أنا عجبانى الأسطورة الهندية جداااااا
ياسلام لو مكنتش اسطورة وكانت حقيقة يا سلام يا سلام يا سلام
ياللا الحمد لله
لسه دلوقتى كنت بمر على ستاتس على صديق عندى على الفايس بوك أعتقد انها الوجه الآخر للأسطورة الهندية
اسيبك معاها بقى :(

كان قدماء المصريين يلقون بالجميلات فى النيل للتقرب
من الآلهة
فماتت الجميلات
وتبقى لنا الموجودات حاليا ..
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل
الفراعنه

محمد التركى يقول...

غير معروف

نفسى أعرف مين بس مش عارف
الاسلوب والطريق مش حد اعرفه

وأنا مش بحب أتعامل مع المجهول والغير معروف

شكرآ
وياريت ميكنش فى تعليقات تانيه لانى همسحها

تحياتى

محمد التركى يقول...

Samakafelmo7eet
**************

أنا سعيد جدا بزيارتك لمملكى المتواضعه
كويس ان المقوله الهنديه عجبتك

هههههههههههههه
المصرين القدماء ااااه
منهم لله بقى هما اللى خربو الجيل
ههههههههه

انتى مدونتك جميله جدا عجبتنى قووووى
بأذن الله يكون فى تواصل دائم مابينا

تحياتى لشخصك اللى ابهرنى

NaiRa يقول...

" عندما تبكى المرأة تتحطم مقاومة الرجل "
( شكسبير )

اولا حمد لله على سلامتك يا محمد ويارب دايما بخير واسفه ع التأخير
ثانيا عجبنى اوى مقوله شكسبير دى لانى فعلا عشتها
ثالثا اوعى تاخد القرار ده تانى لانى بجد بفرح لما بتبقى موجود وبشوف بوستاتك وبشوف كومنتاتك
خلى بالك من نفسك اوى وانت اكيد فاهم

من كل بستان زهرة يقول...

تركي اخبارك ايه
حمد الله على السلامه ولو انها متاخره جدا
بس معلش الظروف كده ملخبطه معايه
المهم اوعى تفكر تختفي تاني

بس ايه الكلام الجامد ده
دي المراه لو الواحد قعد يتكلم عنها
بعدد نجوم السماء مش كفااااااااااايه
احنا ياابني عطر الحياه واحلى احاجه فيها هههههههههههه
انا اكتر مقوله عجبتني

" مهما كانت الحياة صعبه مع المرأة فهى أصعب بدونها "
شيد حيلك انت بقى كده وصعب حياتك مع بنت الحلال بدل ما هي اصعب وانت لوحدك

تحياتي لك

miroooo يقول...

كل عام وانت بخير يامحمد
والله ينور على الاغنيه
جيت تحكحلها عميتها ههههههههه

miroooo يقول...

جيت تكحلها عميتها هههه
معلش انت عارف اد ايه انا دقيقه فى اللغه هههههههه
سورى غلطه مطبعيه

يمين فى يمين يقول...

اية ياتركى فينك غايب بقالك مدة

وحشنى والله

لعل السبب خير

منتظر موضوعك الجديد ياصحبى

تحياتى ليك ياتركى

ودى واحترامى اليك

خواطري مع الحياة يقول...

السلام عليكم
اخبار يااخ محمد
يارب تكون بالف خير وعافية
بص من الاخير لك عندي امانه في مدونتي ولازم تاخذها اجباري
طمني عليك طولت الغيبة
تقبل مروري
سلامي ليك اخي حمودي.

ألمــــــــــس قلـــــــــــــبى يقول...

اولا مدونتك جميلة اوووى فى تصميمها
وكمان بتقدر المراءة
وثانيا: البوست دة جميل
ثالثا : اللى فهمتة كدة ردة
نبحث عن الحب ونتمناه .. وحين يأتي نتعذب منه ونشتكي منه ونقول ما أقساه .. مسكين أنت أيها الحب .. بعض القلوب تطردك وتأباك .. وبعضها تبحث عنك وتتمناك
اتمنى لك السعادة،

miroooo يقول...

يارب تكون الغيبه الطويله دى سببها الشغل مش اى حاجه تانيه
طمنى عليك
يارب تكون بخير
قلقت عليك جدا

mena يقول...

التوبيييييك تحفه والكلام اكثر من رائع

انا اسفه جدا على تقصيري وغيابي والله غصب عنى

وحشتنى جدا كتاباتك عارفه اكيد انك زعلان بس يارب تقبل اعتذارى هتقبلنى هنا تانى و لا ارحل ف صمت ههههه^_^

محمد التركى يقول...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

أولآ أنا أسف جدا جدا على الغياب
بس والله غصب عنى تطورات كتيييير قوووى حصلت فى شغلى منها اللى يبكى ومنها اللى يفرح
بس الاغلبيه منها تبكى

ثانيا كلكم وحشتونى قووووى
انا جاى انزل بوست جديد بس محبتش انزل اى حاجه الا لما ارد على كل تعليقاتكم الاول

تحياتى لأغلى ناس فى الدنيا

محمد التركى يقول...

00NaiRa00
**نونا**
وحشتينى جدا جدا فوق ماتتخيلى
وبتتأسفى ليه ياعنى ولا يهمك ياستى
ده انا ملك التأخير
هههههه
لقبت نفسى المتأخر دائمآ

نورتينى ياارق نيره فى الدنيا

اكيد ما انا عارفك بدمعه
ههههههههه
ورومانسيييييه
هههههه

كفايه لحسن اضرب بعدين
نورتين بجد

أكيد طبعا أنا فاهم
ويارت انتى كمان تخلى بالك على نفسك
ربنا يوفقك يارب ويسعدك يانونا
ابقى طمنينى عليكى ياريت

تحياتى لقلبك الطيب

محمد التركى يقول...

من كل بستان زهرة
****أجمل زهره****

الله يسلم قلبك يارب
ربنا يخليكى

اه انتى هتقولى عطر ملوش مثيل
هههههههههههههه

يالهوى
احنا نقدر نعيش من غير عطر الحياه
هههههه
اه والنبى

نورتى يااجمل زهره

تحياتى

محمد التركى يقول...

miroooo
***ميرو***

والله العظيم وحشانى جدا جدا جدا
ايه رايك فى الاغنيه انا قولت التانيه مزعلكى
قولت دى هتظبطك ونتزعلك اكتر بكتيييييييير
ههههههههههههههه

ما انتى عرفانى بقى ضقيق فى المشاعر والاحاسيس
هههههههههه


نورتى يااميره قلبى

محمد التركى يقول...

يمين فى يمين

ابو حميد حبيب قلبى وحشنى مووووت والله

معلش غصب عنى الغيبه والله الشغل ومتاعبه

انا هنزل الجديد حالا

مستنى رايك


نورت ياقمر

محمد التركى يقول...

خواطري مع الحياة

اخوتى الغاليه رشروشه

انا شوفت الامانه وهرد عليها بس بعد اذنك هرد عليها فى تعليق عندك لانى مش مهم عند ناس كتير علشان يعرفو اجباتى مش هتفيد حد

بس بجد اساله صعبه قووووى

بس هحلها
ههههه

نورتى يارشروشتى

تحياتى

محمد التركى يقول...

ألمــــــــــس قلـــــــــــــبى
****************************

بجد أنا سعيد جدا انك زورتى مدونتى المتواضعه
وسعيد اكتر انها عجبتك وعجبك البوست

انتى اللى مدونتك جميله جدا
بحبها قوووووى

انا مستنى رايك فى البوست الجديد

جميله قوى مقولتك

تحياتى يافنانه

محمد التركى يقول...

miroooo
**ميرو**

والله ماتقلقى ابدا
انتى بجد حد جدع قووووى

متقلقيش ياامرتى والنعمه الشريفه الشغل
متخفيش لو همشى هسلمك المدونه على المفتاح
هههههههههههههههه

بجد وحشتينى جدا

تحياتى لارق قلب

محمد التركى يقول...

mena

ايه ياستى فينك ليكى وحشه
كبيييييييييييييييييييره جدا والله

لالالا عادى ولا يهمك
انا كمان بغيب كتتتير بس غصب عنى انا عازرك

المهم متغبيش عنا تانى ابداااا

تحيات لقلب رقيق جدا

غير معرف يقول...

الله كلام رائع وجميل




يسلم اختيارك